Ministerie van BZK | De vertrouwenslijn
- Campagne
- Direct mail brochure
- Opdrachtgevers
- Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties / Meld Misdaad Anoniem
- Bureau
- Colombo
- Team
- Colombo (Wouter Vos, Daan Olieroock, Guido Pieters, Annet Venema) | Ministerie van Binnenlandse Zaken| Fotografie: Hans Verleur | Art-direction fotografie: Guido Pieters
- Mijn rol
- Grafisch ontwerper
Politici en bestuurders kunnen te maken krijgen met bedreiging en geweld. Om hierover in vertrouwen te kunnen praten is de Vertrouwenslijn opgericht. De DM-introductiecampagne werd geheel in stijl ontwikkeld: geheime dossiers, paparazzi-foto’s, opgejaagd wild en verzegelde enveloppen.
De ‘envelop’ is tegelijk het omslag van een magazine. De sfeer is serieus, elitair en een tikje spannend. In dit magazine staan verhalen van politici en bestuurders en hoe zij hulp kregen na bedreiging.
Mijn collega’s Daan Olieroock en Guido Pieters maakten het logo en een filmpje voor deze campagne.
Mijn werkzaamheden
Concept | Ontwerp direct mail brochure