ABN AMRO | Topolis

LX Design
Serious Gaming | Social learning
Opdrachtgever
ABN AMRO
Doelgroep
5.000 IT-ers van ABN-AMRO
Bureau
TinQwise
Team
TinQwise | ABN AMRO | DPI (UX/UI en development)
Mijn rol
Creative lead Fase II | UX/UI designer | Art director
Mijn taken
Concept Fase II | Ideation | Gamification | Flow en UX/UI design i.s.m. DPI | Testen

Topolis is een online leerplatform waarin IT-medewerkers werken aan de IT van de toekomst van ABN AMRO. 

Doel

Fase I: als medewerker individueel kennis opdoen over het nieuwe IT landschap in een veilige omgeving.
Fase II: als medewerker de meerwaarde van samenwerken en de Agile manier van werken ervaren, met als doel gedragsverandering.

Concept

Een virtuele stad waarbinnen je leert, missies uitvoert, online samenwerkt en je kennis toepast en deelt. De burgemeester en zijn rechterhand vertellen waarom en helpen je op weg. In verschillende gebouwen in de stad zijn mogelijkheden om te leren ondergebracht.

Scope Fase II

Een online platform waarin het mogelijk is om synchroon en a-synchroon samen te werken aan realistische usecases; opdrachten o.b.v. social learning en behavioral design.  

Wereldwijd hebben 5.000 gebruikers meer dan 35.000 tests afgerond. Medewerkers beoordeelden Topolis met een 8-.

We werkten in een hecht team in sprints aan van tevoren vastgestelde pakketten.

Tijdens dit project begeleide ik trainee Maria Fernanda Arias bij het onderzoek voor haar model The Continues Behavior Cycle.