ABN AMRO | Topolis

LX Design
Serious Gaming | Social learning
Opdrachtgever
ABN AMRO
Doelgroep
5.000 IT-ers van ABN-AMRO
Bureau
TinQwise
Team
TinQwise | ABN AMRO | DPI (UX/UI en development)
Mijn rol
Creative lead Fase II | UX/UI designer | Art director
Mijn taken
Concept Fase II | Ideation | Gamification | Flow en UX/UI design i.s.m. DPI | Testen

Topolis is een online leerplatform waarin IT-medewerkers werken aan de IT van de toekomst van ABN AMRO. 

Doel

Fase I: Individueel leren over het nieuwe IT-landschap in een veilige omgeving.
Fase II: Samen leren d.m.v. online samenwerking en agile-methodes om gedragsverandering te bevorderen.

Concept

Topolis is een virtuele stad waar medewerkers missies uitvoeren, samenwerken en kennis delen.
Begeleiding wordt verzorgd door de burgemeester en zijn rechterhand. In verschillende gebouwen zijn mogelijkheden om te leren ondergebracht.

Scope Fase II

Het platform ondersteunt zowel synchrone als asynchrone samenwerking aan realistische gebruiksscenario's, waarbij de nadruk ligt op sociaal leren en gedragsontwerp.

Achievements

- Meer dan 5.000 gebruikers wereldwijd
- Meer dan 35.000 tests voltooid
- Gemiddelde gebruikerswaardering: 8-

Aanpak

Het platform is ontwikkeld door een toegewijd team in agile sprints.

Tijdens dit project begeleide ik trainee Maria Fernanda Arias bij het onderzoek voor haar model The Continues Behavior Cycle.