Rabobank | Right
- LX Design
- Compliance training | leercampagne
- Opdrachtgever
- Rabobank
- Doelgroep
- 18.000 medewerkers van Rabobank wereldwijd
- Bureau
- TinQwise
- Team
- TinQwise | Rabobank | Studio Airport: UX/UI design | Jurriaan Hos: illustraties | Willianne Timmer en Syca: development
- Mijn rol
- Creative lead | UX/UI design
- Mijn taken
- Concept | Wireframes | UX-design, basisvormgeving | Art-direction | Beeldplan | Testen
Rabobank wilde haar medewerkers wereldwijd in staat stellen weloverwogen beslissingen te nemen door de compliance-regelgeving te begrijpen.
Scope
Het project omvatte een compliance-trainingscampagne met behulp van interactieve one-pagers gericht op risicobewustzijn. De inhoud werd afgestemd op regio, rol en klantinteractie.
Doel
Functionele trainingen die zo zijn ontworpen dat het je raakten herkenbaar is en medewerkers helpt risicovolle situaties in hun dagelijkse taken te identificeren. Dit inzicht stelt hen in staat om binnen de vastgestelde richtlijnen te handelen en zelfstandig de juiste beslissingen te nemen.
Concept
De trainingsmodules zijn ontwikkeld om de cognitieve overbelasting te minimaliseren en de betrokkenheid te maximaliseren. Dit werd bereikt door een ontwerp dat de bedrijfsidentiteit van de Rabobank integreert met een zachtere, meer toegankelijke stijl om emotioneel beter in te kunnen spelen op het gevoel van de gebruiker.
Nauwe samenwerking met de leerspecialisten zorgde voor de afstemming van inhoud, didactiek en gebruikerservaring.