Bol.com | Learning chat
- LX Design
- Learning chat
- Opdrachtgever
- Bol.com
- Doelgroep
- 2000 nieuwe en bestaande Bol.com medewerkers
- Bureau
- TinQwise
- Team
- TinQwise | Bol.com | Qollab: development | Jurriaan Hos: illustraties
- Mijn rol
- Creative lead | UX/UI designer
- Mijn taken
- Brainstormsessies en Ideation | Gesprekken met de gebruikersgroep | Flows | Ontwerp o.b.v BOL.com huisstijl | Prototype | Testen
Wat beweegt mensen om iets te kopen? Welke behoeften hebben ze? En wie doet wat en wanneer bij bol.com om in die behoeften te voorzien? Relevante vragen voor medewerkers om te zorgen dat klanten het juiste product vinden.
Doel
1) Zorgen dat nieuwe én bestaande medewerkers de ins en outs van platform retailing leren kennen, zodat zij de klantreis elke dag weer een beetje beter en makkelijker kunnen maken.
2) Keep it simple
3) Maak het licht
Concept
Een laagdrempelige e-learning omdat persoonlijke benadering centraal staat bij Bol.com. Een interactieve chatbot: je hebt een chat met Bob, hij weet de weg binnen bol.com. Dit gesprek is de rode draad door de leeroplossing heen. Aan de hand van korte animaties, slimme vragen en verdiepende uitstapjes neemt Bob je mee door de customer journey. Je kunt zelf kiezen welke uitleg wanneer het meest relevant voor je is.
Rieneke Heinink, Bol.com:
“Ik kreeg er echt een grote glimlach van op mijn gezicht; de klantfilmpjes dekken zeker de lading en de climax is telkens zo leuk!”