IKEA | GFSI

LX Design
Interactive story
Opdrachtgever
IKEA
Doelgroep
500 inkopers van IKEA restaurants en bistro's wereldwijd
Bureau
TinQwise
Team
TinQwise | IKEA | Klare Koek: development
Mijn rol
Creative lead | UX/UI designer
Mijn taken
Ideation | Low-fidelity wireframe | Klickable prototype | UX/UI design | Aansturing development (Klare Koek) | Testen

IKEA verhoogde haar standaard om veilig én kwalitatief hoogwaardig eten in hun restaurants en bistro’s te verkopen met een nieuwe richtlijn: Inkopers mogen alleen nog bestellen bij leveranciers met een keurmerk dat wordt erkend door het Global Food Safety Initiative (GFSI).

Doel

Zorgen dat 500 voedselspecialisten alles weten van Global Food Safety Initiative (GFSI), het belang snappen van de nieuwe richtlijn én dus goed kunnen inkopen.

Scope

Een uitgebreide compliance training leek ons geen goed idee voor deze drukke professionals. Daarom maakten we een interactief verhaal van 10 minuten, waarin we de specialisten meenemen in de wereld van de klant én de leverancier.

Met micro learning kan je leren waar en wanneer je wilt. Informatieve teksten worden afgewisseld met vragen en interactie, inspiratie en verrassingen. Er is aandacht besteed aan micro-animaties en onverwachts verschijnt er een WhatsApp bericht van een auditor. 

Door te starten met een low-fidelity wireframe kregen we snel inzicht kregen in de opbouw van het verhaal en verbeterpunten voor de eindgebruiker. De vormgeving van het project sluit aan bij een ander project dat TinQwise maakte voor de keukenmedewerkers van IKEA.

Het prototype hebben we met een groep voedselspecialisten van IKEA getest. Dankzij hun feedback is het eindproduct enthousiast ontvangen door alle inkopers.

Markus Lüken, IKEA:

“Thank you so much for the delivery of the master version of GFSI. It was a very positive experience to use it on various devices with NO issues if it comes to technology.”